15 Haziran 2017 Perşembe

SÜTTEN BİR GÖL


SÜTTEN BİR GÖL

Bir profesöre öğrencileri sorar?
_ Hocam,nasıl böyle anlayışlı,araştırmacı,sorumluluk sahibi,duyarlı ve sakinsiniz?Başarılarınızı kime neye borçlusunuz?
Profesör; Bilmiyorum der.Sonra hatırlamaya çalışır edasıyla,
_Söylediklerinize memnun oldum,teşekkür ederim.
_Fakat beni iyi anlayan ve dinleyen anne ve babam vardı.Diyerek bir anısını anlatır.
_Altı yaşlarındaydım,buzdolabını açtım.Süt şişesini alırken düşürdüm.Süt şişesi paramparça oldu,süt etrafa yayıldı,her yer bembeyaz olmuştu.
Neye uğradığımı şaşırdım kafam allak bullak oldu ve korktum .Şişenin sesini duyan annem yanıma
geldi.Durdu,baktı...Yere çömeldi...Omuzuma elini koydu sakin bir ses tonuyla;
_Sütten bir göl olmuş dedi.
Bir nefes aldım.Biraz,rahatladım.Annem tekrar sakin bir sesle;
_Hadi camlardan kayık yapıp yüzdürelim dedi.Bende çömelmiş vaziyetteydim, annemle beraber oynamaya başladık.
Epey oynadıktan sonra ben sakinleşmiştim.Kalbimin çarpması durmuştu.
Annem ,bana:Biliyormusun herkes kendi yaptığı şeyleri kendisi toplamalıdır.Burayı temizlemek için süpürgeyle faraşmı istersin ,yoksa havlumu dedi?
Elimden geldiğince dökülen sütü temizledikten sonra annem beni bahçeye çıkardı.Süt şişesinin,düşürmeden nasıl taşınacağını bana gösterdi.Bu olay benim diğer insanlardan farklı olmamı sağlamıştır.

Evet mucit profesör başarısının sırrını bu şekilde ifade ediyor.Bu olay sadece ona mahsus bir özellik değildir.Onun annesi büyük bir eğitimcidir.Çocuğun kendisine olan güven duygusunu
yıkmadan bir şey öğretmiştir.Şunu kabul etmeliyiz ki, hata yapmaktan korkan bir insan hiçbir şey yapamaz.

0 yorum:

gönlümden geçenlere bakın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bannerımı alırmısınız?


p>”"

gönlümden geçenler

gönlümden geçenler